Sunday, September 03, 2006

祖父母の家

I visited to my grand parents house in Noto, Ishikawa, Japan, this weekend, because my family went to see them during the middle of summer vacation except me.(I went to travel at the time.)

I left Kariya, my home town, very ealry morning and
reached there after noon.
I used the express train and highway bus, so I was sleeping all the time.
Even I had slept enough, my grand mam told me that I need to take a rest till dinner time.

I was bored with sleeping, but I like to spend and kill the time with doing nothing. Because I enjoyed to talk with them and see the sea near the house and , the best thing, eat the very yammy meal, like red beans and raw fishes.

It was a very good time!!!

今週末、石川県の能登にある祖父母の家を訪れた。というのも、お盆時に私の家族が顔見せに行ったのに、私は一緒に行けなかったからだ。(その時、私は私で旅行してました☆)

刈谷を朝早く出て、能登についたのはお昼過ぎ。
特急と高速バスを乗り継いで行ったんだけど、移動中はずっと寝てました。
(たくさん寝た)にも関わらず、うちのばーちゃんは私に、
「疲れたろー、夕食までゆっくり休んでおりんさい」って言ってくれた。

寝るのには飽きてたけど、私には何もしないでボーっと時間を過ごすことは全然苦痛じゃなかったんよね。だって、その後、じーちゃん、ばーちゃんと話せたし、家の近くにある綺麗な海も見れたし、一番よかったこととして、美味しいご飯が食べれたから。(煮豆や新鮮な魚とか、本当最高です♪ヤミー)

めっちゃ、いい週末だったわぁ(^_^)/

No comments: