Friday, September 16, 2005

アジアン料理

 I went dinner with my co-workers at Aisian Restraunt.
They served us various kind of asian food such as Tomyam-kun soup
and spring roll. At last, we ate Japanese food, also.

The interesting thins I though is "Hamana-ko" drink. 
That place is one of the Japanese lake located in Shizuoka prefecture.
My friend oredered one and I cheated her cup...
The taste seems like sweet green tea. ( It sounds like a real lake though)

Anyway, it`s very very fun to eat different country`s food and talk with very known people.

会社の人たちとアジアン料理の居酒屋に行った。
 そこでは、いろんな国の料理(例えば、トムヤムクンや、生春巻き)を出されて
 最後には日本料理で締めくくった。(酢豚だったんよね)

 面白いなって思ったことは、”浜名湖”っていう飲み物。
 それって、静岡県にある日本にある湖の一つなんだよね。
 友達がそれを頼んで、私も一口飲ませてもらったんだけど。
 味はね、抹茶みたいでした。(名前からは本当に浜名湖かと思うけど。いや、思わないけど)
 
 とにかく、他の国の料理食べるのも、気心知れた人たちと話すことも
 すっごくすっごく楽しいと思ったよ。(なんか、無理やりまとめちゃったかも。)

address is here http://aichi.e-machi.ne.jp/105911/

2 comments:

Anonymous said...

ほぉぉぉ
会社の人達とそうやって楽しめるんはナイスやね!
1週間引きこもった後にやっと研究再開した(笑)

yukawai said...

1週間、研究お休みしてたの???
もしや、元カノを気遣ってたんかな?
ブログ見たよ。なんか、富山シリーズもっと読みたい♪
また、研究の日々がんばってね。ブログ更新も返信もまた遅くなりそうだね。しょうがないだろうけど。