Wednesday, September 24, 2008

とんだ失敗談

Today, I went to Chinese culture class in Handa.
At there, my teacher who is Chinese gave us a class all in Chinese.
At once she saw me, 「Long time no see you!!」
I was smile and said, 「Long time no see you!」
Then started a class for 90 min.

All of students must to take Listening test and write the answers.
Also, needed to talk one by one.

After we had finished for all today, I, the leader of this class, showed the advertisement and let everyone know about the Festival.
Of course, the other students are people who joined this class longer than me. They know it already.

When I finally was going to go back, I noticed I didn't have wallet.
Somehow I could get a money from school, but I was shy to say it.

I swear to give this money back next week.

今日、半田の中国語講座に行った。先生は中国人で、大体中国語を使って話すんだけど、私を見るやいなや「久しぶり!!」と言ってくれたので、私も笑顔で「久しぶりです、先生」と答えた。
それからいつも通りの90分クラスが始まった。
 このクラスは応用なので、生徒全員が「聞き取り問題」をして、それを答えていかないといけないし、また一人ずつ自分の言葉で話す練習をしている。

 クラスが全て終わった後、私は一応クラスの代表者となっているので、10月のお祭について、みんなに連絡をした。もちろん、他の生徒はみんな私よりも前からこのクラスに参加しているので、この祭のことも知っていたけど。

 で、ようやく帰ろうと思ったそのとき、サイフを持っていないことに気付いた私。かなり焦った+恥ずかしかったけど、なんとか学校からお金を借りれた。

私はここに誓います:「来週、ちゃんとお金返します。」

今天,我去了在半田的汉语课。那,我的老师用汉语给我们课。
她看着对我说,「好久不见了!!」,那么我也对她说,「好久不见了!!」。
那么课开始了。学生要听力和回答答案,还有每个人要说话。

下课后,这个课的代表的我对别的学生们关于这个学校的祭联络了。
他们是在这课比我长,所以他们都知道了。

那么我回家吧的时候,我注意到了我没带钱包。如何吗我从学校借了一点儿钱。我发誓’我肯定回来还送给他这个钱。

No comments: