Wednesday, November 08, 2006

ECC

I went to ECC,the English School, after work.

My company encouraged to people who wants to study Conversation English and supported the money they need.

I and another person who keeps coming ECC to learn English were
same class with one foreign teacher.
When he introduced himself, I got know he can use several lunguages.
For example,English, French, Germany, Japanese, Chinese, Hidu,Arabiac and etc・・・I can use English and Chinese a little bit ,so I was so interested how he learned them. He answerd, "He use one book in the library with his friend who wants to study as same as him. They decide to be a teacher and a student to learn one topic from the book."

I know it`s difficult to keep learning by myself. To be lucky, I have a friend who learn Chinese, and Swahiri. I like to talk with them.
I`ll do my best to keep the ability of speaking English as a hobby.
Of course, I`ll do my work more.

仕事後に、ECCへ行った。(もちろん、仕事が終わってからだいぶ後に)
うちの会社では、語学研修があって、お金を全面的にサポートしてくれる。
私の場合、クラス分けテストの結果、個人通学になったんで、
会社の語学研修っていう雰囲気では全くないけど。
ま、その分、自分の都合のよい時間に通えるので、とても嬉しいことです☆

一人の外国人講師と私とECCに以前から通っている男性の方で
クラスが始まった。先生の自己紹介の時に、私は先生が何カ国語も使えることを知った。
例えば、英語、フランス語、ドイツ語、日本語、中国語、ヒンズー語、アラビア語など。
私も英語と中国語を少しだけかじっているが、先生がどーやってそんなにも
語学を習得できたか興味があったので、聞いてみた。
すると、答えは、「語学に興味がある友達と、図書館で1冊の本で勉強した。
毎回、どちらかが先生となり、もう一人は生徒となり、その本の中から一つ事柄を習っていった。」だった。

確かに一人で勉強を続けるのは難しいと思う。私は、ま、ラッキーなことに
中国語、スワヒリ語を勉強していた友達がいて、その子たちと話すのは
本当楽しい。

だいぶ、英語から遠ざかっているけど、趣味として英語を続けたい。(正しい文法で話せるようになるまで)
もちろん、ちゃんと仕事も頑張らなくちゃね☆

3 comments:

Anonymous said...

まともな英語なんて、もうずいぶん遠ざかっているhiroです^^;
大学受験のときがピークで、それ以来落下中です↓↓

Anonymous said...

まともな英語なんて、もうずいぶん遠ざかっているhiroです^^;
大学受験のときがピークで、それ以来落下中です↓↓

yukawai said...

コメントの返事が遅くなってごめん。

私も、相当英語力が落ちているよ。

やっぱり、使わないと忘れちゃうよねぇ。