Sunday, February 19, 2006

時差

 When I talk with the friend who is from same high school as mine.
She`s been to Paris last week and told me about the journay.
(I`m planning to go to the U.S. next month, so I talked about it , too.)

I asked, "Did you feel the time difference and it affects your body?"
She said, "No, I didn`t feel it at all, because I could fall into deep sleep during the flight."
"I want to ask you, why do we have a time difference? why don`t we have a flat time all over the world!!"

I laughed at her asking and answered, "Because our earth is round."
"we have the one sun, so if assume we have a flat time, one place is in the morning, other is in the night in spite of both place has same time."

My idea is not clear though, she understood it. And I like her idea. Sometime I should doubt the common sense. so I can understand the reason of them.

 同じ高校の友達と、彼女がパリに行った時の話をしたんです。 
 私もまたアメリカに行くことになったので、それで二人で時差について色々話したのを再現すると、

 私  「(パリに行って)時差は感じなかった?身体の調子はおかしくならなかった?」
 彼女「いや、全然大丈夫だったよ。飛行機の中でめっちゃ寝てたから・・・」
 彼女「でもさぁ、なんで時差なんてあるんだろ??めんどくさいから、(全世界)同じ時間でよくない?」
 私  「(大爆笑)めっちゃうけるーーー。久々にこんな笑ったよ☆」
 私  「それ(時差があるの)は、地球が丸いからなんだよ。」
 私  「太陽が一つあるじゃん。で、もし時差がなかったら、ある地域では朝なのに、違うところでは夜 なんじゃん。それもどっちも同じ時間なのに。だから、時差があるんだよ」
 彼女「あぁ、そっかぁ。ふんふん。」

 なんか私の説明も変だけど、それで納得してくれたみたいだからよかったよ。
 めっちゃ笑ったけど、でも疑問を持つこともなかったことだから、それはそれで
 大切なことだなって思った。もっと、疑問を持つようにして、それをちゃんと説明できるようになりたいな♪
  

2 comments:

Anonymous said...

ワシ日本に居るのに時差ヴォケ。

今日は珍しく普通の時間に起きれた♪

yukawai said...

ダニダニダニさん>
 
まぁ、あなたは単に日中夜逆転生活してるんでしょ。ちょっと想像できるよーー。
普通の時間って、いつ?夕方16時とか(笑)